Nieuws

Nieuws
ACtronics nieuwe hoofdsponsor Achterhoek Rally
ACtronics hoofdsponsor Achterhoek Rally

ACtronics heeft haar naam heeft verbonden aan de Achterhoek Rally, die op 3 oktober in en om Eibergen verreden zal worden!

Volle inschrijflijst Achterhoek Berkeland Rally
Volle inschrijflijst Achterhoek Berkeland Rally

Hoewel de inschrijving nog maar iets meer dan een week geopend was, zit de voorlopige deelnemerslijst van de 2e Achterhoek Berkelland Rally al tjokvol!

WRC Kalender bekend voor de rest van 2020
WRC Kalender bekend voor de rest van 2020

De FIA heeft de kalender voor de rest van 2020 voor het door het COVID-19 virus ontregelde WRC kampioenschap bekendgemaakt.

Nieuwe kalender met 7 rally's voor BRC 2020
Nieuwe kalender met 7 rally's voor BRC 2020

De promotor van het Jobfixers Belgian Rally Championship en de Belgische autosportfederatie RACB hebben in samenspraak met de verschillende organisatoren een nieuwe kalender opgemaakt voor het Belgisch rallykampioenschap 2020. 

Rallykampioen probeert fit te blijven tijdens corona crisis
Rallykampioen probeert fit te blijven

Bob de Jong probeert fit te blijven tijdens de corona crisis

WRC Rallies van Portugal en Italië uitgesteld
WRC Rallies van Portugal en Italië uitgesteld

Als gevolg van de aanhoudende wereldwijde verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) zijn de Vodafone Rally de Portugal 2020 en de Rally Italia Sardegna 2020 beide uitgesteld.

DRM-organisatoren plannen alternatieve data
DRM-organisatoren plannen alternatieve data

DRM-organisatoren plannen alternatieve data in verband met de Corona crisis

Rally van Wallonië en Sezoens Rally gecancelled
Spa Rally verplaatst naar 12 en 13 december
Nog een paar oudere albums
Weten jullie nog?
Sebastien Ogier wint ingekorte WRC Rally van Mexico
Ook TAC Rally uitgesteld
WRC Rally van Chili gecancelled
Morocco Desert Challenge twijfelactig
1 / 11

Coronel met gebroken anti rollbar naar de finish

HARADH – De negende etappe van de Dakar Rally 2020 stond in het teken van stenen en stof. Met name het eerste gedeelte van de proef was een stevige aanslag op het materiaal. Tim en Tom Coronel kwamen niet geheel ongeschonden uit de strijd maar waren opnieuw mooi op tijd binnen.

De monteurs van het team waren na de etappe van maandag tot in de late uurtjes aan het sleutelen om de schade te herstellen. De broers klapten tijdens de proef op een rotsblok en liepen daarbij forse schade aan de achterwielophanging op. Door voorzichtig te rijden werd het bivak tijdig gehaald maar er moest hard gewerkt worden om de Beast in goede staat aan de start van de etappe van dinsdag te krijgen. Na een lange nacht was de auto op dinsdagochtend weer volledig opgelapt voor een nieuwe, zware dag. Helaas verliep ook deze dag niet probleemloos.

Tom blikt terug op de etappe: “Ten eerste complimenten aan de jongens, ze hebben fantastisch werk geleverd door de Beast weer helemaal tiptop neer te zetten. Het begin van de proef was net een trial met alleen maar stenen, we hobbeldebobbelden alle kanten op. Op dat stuk hebben we maar heel voorzichtig gereden om geen banden stuk te rijden. Om ons heen stonden ze overal al wielen te wisselen maar wij kwamen er ongeschonden doorheen. Het was wel echt shaky, je vullingen trilden uit je mond. Na de neutralisatie was het vooral heel veel zand, dat was zwaar voor de auto. De lange stukken volgas passen echter niet echt bij ons, wij hebben duinen nodig. Op de snelle delen verloren we tijd, in de technische secties waren wij weer beter.”

Ondanks de keurige finishpositie net buiten de top-30 was het geen probleemloze etappe, geeft Tim toe: “In het laatste deel hadden we opeens het idee dat de auto anders aanvoelde. Daarom reden we de laatste honderdvijftig kilometer naar de finish maar wat rustiger, uit angst dat er iets zou afbreken. We zijn niet gaan kijken maar eenmaal aan de streep bleek dat de rollbar gebroken was. Het voelde al heel los aan de achterkant dus we hebben wel een beetje mazzel gehad dat we zo naar de finish konden rijden. Maar opnieuw een dag afgevinkt en opnieuw voor het donker binnen. We zitten nog altijd op schema!”
 

Etappe 10: Haradh – Shubaytah

534 kilometer special stage

De deelnemers krijgen het eerste deel van de marathon voorgeschoteld. Het eerste gedeelte bestaat vooral uit off-road secties maar de laatste dertig kilometer voeren de deelnemers door de duinen. Eenmaal in het bivak is geen assistentie toegestaan.

Tekst: Press release
Foto's: Willy Weyens
RSS News Feed