Gert Huzink over het incident: “Ik heb de situatie gewoon totaal verkeerd ingeschat en we zijn er vol in geknetterd. Het is heel bijzonder dat we er zelf zonder letsel vanaf zijn gekomen, dat pleit voor de veiligheid van de truck. Dit is erg spijtig en we hebben laten zien dat we in de top mee kunnen rijden maar dat is nu verder weg dan ooit.”
De bal ligt voor wat betreft een mooie klassering van het Riwald Rally Team nu volledig bij Pascal de Baar: “De dag begon voor ons goed, maar het eerste stuk was wel tricky hier en daar. Daar werd Gert Huzink het slachtoffer van maar hij was niet de enige. Ook Ales Loprais ging in de fout met zijn Praga truck en ook voor hem lijkt het einde oefening voor dit jaar. Na dat eerste stuk ging het super met lange halen en mooie landschappen. Gert was achter ons gestart en wij hadden nog geen idee dat het fout was gegaan bij hem. Eigenlijk had ik verwacht dat hij ons in zou halen maar in plaats van Gert kwam Janus van Kasteren ons voorbij. Daar zijn we 20 kilometer lang achteraan gereden totdat we een andere route keuze maakten, helaas de verkeerde, zo bleek. Wij misten daardoor een waypoint waardoor we terug moesten. Toen we dat point hadden bereikt waren ook de Tatra van Fesh Fesh en Mitchel van den Brink ons voorbij waardoor we twee plekken verloren. Ik heb daarna nog geprobeerd om ze terug te pakken maar helaas zat dat er niet in.”
Uiteindelijk wist Pascal de Baar als 12e over de finish te komen met zijn Renault C460 met startnummer 518. Pascal: “Nu is het wachten op Gert en zijn mannen met de truck. Hulp is onderweg om de geknakte truck uit de woestijn te halen maar nummer 516 ligt er voor dit jaar uit. Ontzettend jammer, maar laten we proberen om de eer van het team hoog te houden de komende twee dagen met een mooie klassering.”