Nieuws

Nieuws
ACtronics nieuwe hoofdsponsor Achterhoek Rally
ACtronics hoofdsponsor Achterhoek Rally

ACtronics heeft haar naam heeft verbonden aan de Achterhoek Rally, die op 3 oktober in en om Eibergen verreden zal worden!

Volle inschrijflijst Achterhoek Berkeland Rally
Volle inschrijflijst Achterhoek Berkeland Rally

Hoewel de inschrijving nog maar iets meer dan een week geopend was, zit de voorlopige deelnemerslijst van de 2e Achterhoek Berkelland Rally al tjokvol!

WRC Kalender bekend voor de rest van 2020
WRC Kalender bekend voor de rest van 2020

De FIA heeft de kalender voor de rest van 2020 voor het door het COVID-19 virus ontregelde WRC kampioenschap bekendgemaakt.

Nieuwe kalender met 7 rally's voor BRC 2020
Nieuwe kalender met 7 rally's voor BRC 2020

De promotor van het Jobfixers Belgian Rally Championship en de Belgische autosportfederatie RACB hebben in samenspraak met de verschillende organisatoren een nieuwe kalender opgemaakt voor het Belgisch rallykampioenschap 2020. 

Rallykampioen probeert fit te blijven tijdens corona crisis
Rallykampioen probeert fit te blijven

Bob de Jong probeert fit te blijven tijdens de corona crisis

WRC Rallies van Portugal en Italië uitgesteld
WRC Rallies van Portugal en Italië uitgesteld

Als gevolg van de aanhoudende wereldwijde verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) zijn de Vodafone Rally de Portugal 2020 en de Rally Italia Sardegna 2020 beide uitgesteld.

DRM-organisatoren plannen alternatieve data
DRM-organisatoren plannen alternatieve data

DRM-organisatoren plannen alternatieve data in verband met de Corona crisis

Rally van Wallonië en Sezoens Rally gecancelled
Spa Rally verplaatst naar 12 en 13 december
Nog een paar oudere albums
Weten jullie nog?
Sebastien Ogier wint ingekorte WRC Rally van Mexico
Ook TAC Rally uitgesteld
WRC Rally van Chili gecancelled
Morocco Desert Challenge twijfelactig
1 / 11

Goede dag voor Team Van de Laar

Een dag om snel te vergeten, zo dachten Jan en Ben van de Laar over de negende etappe van de Dakar 2020. In de cabine van Fried van de Laar Racing was het niet gezellig vandaag tijdens de rit van Wadi Al-Dawasir naar Haradh. De eerste 155 van de 410 km bestond uit ‘stenen, keien en andere rommel’. Het was hard, het deed zeer en er was weinig lol te beleven aan het bonken door rivierbeddingen.

Na 70 km bonken besloot Jan van de Laar dat het zo niet langer kon. “Ik was ervan overtuigd dat we zo de finish niet zouden halen. Onze DAF is niet gebouwd voor dit soort onzin. Ik ben van het gas af gegaan om de auto heel te houden.”

De broers Van de Laar waren dan ook stomverbaasd toen ze aan de finish vernamen dat ze slechts 37 minuten hadden ingeleverd op de snelste Kamaz. “Op de stenen kwamen ze ons links en rechts voorbij gestoven”, zag navigator Ben van de Laar. “Na de neutralisatie, in het tweede deel van de proef, werd het een stuk vlakker, beter en sneller. Toen ging het bij ons ook een stuk beter. Maar dat we zoveel goed zouden maken op een stuk waar iedereen 140 kan, hadden we niet verwacht.” Achteraf was het dus toch een goede dag, ook al zagen de heren dat niet aankomen en voelde het anders aan. Met de twintigste tijd was Jan van de Laar tevreden. “Het enige leuke stuk was aan het eind, met knoertharde duintjes waar ik met 100+ overheen kon. Toen hebben we wel plezier gehad.”

Voor morgen en overmorgen staan er wel weer zand en duinen op het programma. De tiende en elfde etappe vormen samen een marathonetappe, waarbij geen serviceteams zijn toegestaan. Monteur Simon Stubbs staat er dan alleen voor, met de hulp van Jan en Ben uiteraard. De DAF wordt voor de marathonetappe voorzien van vier nieuwe banden en alles wordt in het bivak van Haradh een keer extra goed nagelopen. “Maar de auto staat er goed bij”, vond Ben. “Het voelt betrouwbaar aan. Tot op heden gaat het goed.”

Tekst: Press release
Foto's: Rally Maniacs
RSS News Feed