De rally begon stroef. Verblind door de ondergaande zon tijdens de eerste proef (Helmond 1) verloren ze kostbare seconden, wat resulteerde in een achterstand van 15 seconden. De lange proef Lierop 1 vergrootte deze achterstand tot ruim 26 seconden op de koplopers. De vrijdagavond werd verder getekend door het annuleren van proef Helmond 2 (door fysiek geweld van een dronken aanwonende tegen een official) en de neutralisatie van Lierop 2 na een ongeval. Een teleurstellende vrijdag, waardoor herstel moeilijk leek.
Zaterdag bracht nieuwe uitdagingen. De miezerregen die overging in serieuze regen dwong een keuze af, welke viel op slicks. Zowel de BMW M3 als de Sierra verloren veel tijd op de 4x4 Audi Quattro met regenbanden, met een achterstand die opliep tot een minuut. Een klein slippertje in Wintelre kostte hen nog eens 1 minuut 20 extra. De achterstand op de koploper bedroeg na proef 12 ruim 4 minuten.
Maar het duo gaf niet op! Met full-wet banden vochten ze zich terug in de volgende boucle. De publieksproef ELEctrifying Opel SON bracht spektakel: met een dwarse rijstijl, ver overstuurd door de bochten, brachten ze het publiek in extase. Een technisch malheur voor de Audi Quattro in proef 14 zorgde voor een onverwachte kans: Van Ballegooijen en Van Boxmeer reden de snelste tijd ("scratch").
De laatste proef, een rondkoer in Son, bevestigde de top 3 posities. De drie podiumkandidaten zorgden voor een waanzinnig spektakel met spectaculaire inhaalmanoeuvres, toonden een klasse apart met een voorsprong van 4,5 minuten op de nummer 4.
Eindstand:
1. A. Biesheuvel – A. Bleijenberg
2. P-H van der Heijden – Wes van Dijk
3.A. van Ballegooijen – B. Van Boxmeer
Een fantastische prestatie, mede mogelijk gemaakt door de inzet van het serviceteam en de volgende sponsoren: Rookie Automotive Events, Bittuning, Parkeerapparatuur.nl, B&R Technisch beheer, Cornelissen Projectbegeleiding en Warrenburg Automotive. Hartelijk dank!