Nieuws

Nieuws
Vijfde plaats voor Tim Coronel in Marokko
Vijfde plaats voor Tim Coronel in Marokko

Na 7 mooie etappes heeft Tim Coronel vandaag de finish van de Morocco Desert Challenge bereikt.

Tim Coronel vliegt door de duinen
Tim Coronel vliegt door de duinen

Tim Coronel heeft tijdens de 4de etappe van Oum Jrane naar Merzouga een prima prestatie neergezet door met zijn Maxxis Dakar Buggy als 5de binnen te komen.

Tim Coronel: "Navigeren was lastig vandaag"
Tim Coronel: "Navigeren was lastig vandaag"

Tim Coronel heeft tijdens de 3de etappe van Foum Zguid naar Oum Jrane weer een goede dag meegemaakt in Marokko.

SS2: Mooie dag voor Tim Coronel
SS2: Mooie dag voor Tim Coronel

Foum Zguid 18 april 2017 – Tim Coronel heeft de tweede etappe van Icht naar Foum Zguid op een mooie 5de plaats afgesloten.

Tim Coronel Eating Dust tijdens SS1
Tim Coronel Eating Dust tijdens SS1

De eerste etappe van de Morocco Dessert Challenge was een Dakar waardige. Stof, stenen en smalle paden stonden er vandaag op het menu en met een hoge temperatuur was het afzien voor de deelnemers.

Tim en Tom Coronel: Mission Accomplished!
Tim en Tom Coronel: Mission Accomplished!

“Het wordt de zwaarste Dakar Rally op Zuid-Amerikaanse bodem”, waarschuwde de organisatie voorafgaand aan de 2017-editie.

SS8 Vlekkeloze etappe voor Tim en Tom
SS8 Vlekkeloze etappe voor Tim en Tom

Na enkele moeizame dagen hebben Tim en Tom Coronel de achtste etappe van de Dakar Rally 2017 zonder noemenswaardige problemen afgelegd.

Opnieuw een nachtje doorhalen voor Tom
Nachtje op de proef voor Tom Coronel
Etappe zege voor Kees Koolen tijdens SS5
SS4 Tim en Tom Coronel nemen geen risico
Zware dag voor Tim en Tom Coronel
Probleemloze 2de etappe voor Tim en Tom
Robert van Pelt moet tot op het tandvlees
Tim en Tom beginnen Dakar met 1-2’tje
1 / 3

Tim en Tom vol goede moed naar Dakar 2019

De kerstdagen zijn achter de rug, het vuurwerk is afgeschoten en het nieuwe jaar is ingeluid. Dat betekent maar één ding: de Dakar Rally staat voor de deur.

Na maanden – zeg maar bijna een jaar – aan voorbereiding zijn Tim en Tom Coronel in Peru gearriveerd voor de zwaarste uithoudingsproef ter wereld. De afgelopen maanden stonden volledig in het teken van de bouw en ontwikkeling van ‘The Beast 2.0’. Het onderstel van de Jefferies Baja-buggy uit 2018 bleef behouden, maar de rest werd in de werkplaats in Huizen eigenhandig ontwikkeld. De nieuwe versie is lichter, sneller en betrouwbaarder maar uiteraard wel voorzien van het welbekende ‘Coronel-sausje’.

“In februari besloten we om toch maar even zelf de schouders onder het project te zetten”, legt Tim uit. “Dat is volgens onze normen en waarden goed gelukt. Nu gaan we kijken of hij echt Dakar-proof is. De organisatie wil maar één ding: dat je uitvalt. Het is aan ons om die uitdaging aan te gaan. De voortekenen zijn goed. Vanaf april zijn we er zeven dagen per week mee bezig geweest. Als team hebben we er nog nooit zo mooi voor gestaan, daar zijn we trots op.” Zijn tweelingbroer vult aan: “We hebben vanaf het chassis alles zelf opgebouwd. Dat maakt het best spannend, want we kunnen niet het team of de auto de schuld geven als er iets mis gaat. Vorig jaar reden we met een auto die we niet kenden, ook mechanisch niet. Nu weten we waar elk draadje loopt, want we hebben het zelf gedaan. Daarom heb ik heel veel vertrouwen, meer dan ooit.”

Coronel-style
Tom geeft toe nauwer betrokken te zijn geweest bij het project dan in de voorgaande jaren: “Het is een driejarig project dat we samen zijn aangegaan. Vorig jaar ging er heel veel fout. Direct na thuiskomst hebben we een lijst opgesteld met alles dat we moesten rechtzetten. Die lijst hebben we helemaal afgewerkt. Met z’n tweeën hebben we ervoor gezorgd dat de auto naar ons idee Dakar-proof is.” 
 
Eén ding is zeker: Tim en Tom doen het zoals altijd op hun eigen unieke wijze: “Het is een Jefferies-buggy met een Coronel Dakar-sausje”, verzekert Tom. “We wilden een auto die anders is dan alle andere auto’s en dat lijkt me gelukt. Dit is wat wij gaaf vinden, Coronel-style. Je kunt met ons budget ook een auto van een grote fabrikant huren, maar hoeveel passie en involvement gaat daar dan in zitten? Voor die fabrieksjongens wordt alles in elkaar gezet, dat is een heel andere stijl. Wij doen het op onze manier, dit is zoals wij de Dakar willen rijden.”
 
Boefjes van de klas
De doelstelling is helder, stelt Tim: “Finishen is altijd het doel, maar wij leggen de lat graag wat hoger. We mikken op een plekje in de top-20. En we willen ervoor zorgen dat we op een leukere manier dan voorgaande jaren aan de eindstreep komen. Maar het allermooiste is en blijft natuurlijk dat we het boefje van de klas zijn!”, sloot hij met een grote lach af.

Op zaterdag 5 januari vindt de traditionele keuring plaats, een dag later gevolgd door de podiumpresentatie in Lima. De eerste etappe begint op maandag 7 januari.

RSS News Feed