Het Open Nederlands Rally Kampioenschap begint dit jaar, door het annuleren van de Visual Art Rally, over de grens in Duitsland. De ADAC Rallye Sulingen biedt de deelnemers een andere uitdaging dan de Nederlandse wedstrijden. Vooral de passages over het voormalige militaire IVG-complex tillen de moeilijkheidsgraad van de wedstrijd naar een hoog niveau. Smalle kronkelende wegen voeren langs verlaten militaire gebouwen en door diepe betonnen sleuven, en op de gedeeltes waar deze niet liggen staan de bomen dicht genoeg langs de weg om iedere fout genadeloos af te straffen.
Op deze technische proeven komt het er op aan om echt ‘op de notes’ te rijden, dus niet op zicht maar door de luisteren naar, en vertrouwen op, de navigator. Van Deijne en Verschuuren zijn hier in hun kracht en openen dan ook als snelste Nederlanders op de eerste doorgang van de IVG. Terwijl ze wachten op de volgende proef en hun Nederlandse rivalen, die een veel beter startnummer kregen toegewezen, zien vertrekken, moeten ze met lede ogen toezien hoe het onweer nadert. Vlak voor Van Deijne proef 2 kan starten barst de bui in alle hevigheid los waardoor hij over een spekgladde proef moet, waar anderen onder drogere omstandigheden konden rijden. Het levert een pak tijdverlies op waarmee de wedstrijd eigenlijk al beslist wordt.
Op de tweede dag wil Van Deijne nog een tegenaanval inzetten maar na een mindere prestatie in de openingsboucle is het bekeken. Gedurende de dag noteert Van Deijne nog een aantal sterke tijden, waarbij hij het zelfs de Duitsers moeilijk maakt op hun eigen terrein maar aanspraak maken op een podiumplaats tussen de deelnemers aan het Open Nederlands Rally Kampioenschap zit er niet meer in.
De tweede ronde van het Open Nederlands Rally Kampioenschap is de ELE Rally die begin juni wordt verreden. De ELE Rally is de thuiswedstrijd van Van Deijne en Verschuuren en het team is er dan ook op gebrand om daar de zege veilig te stellen.
Kevin van Deijne zei:
“We zijn gefinished, daarmee is het ook wel gezegd. We hadden hier echt op meer gehoopt maar door die regenbui op de eerste avond konden we geen vuist maken. Het is frustrerend dat we qua startnummers zo ver uit elkaar lagen waardoor anderen in het droog rijden en wij in volle regen. Als je zelf slecht rijdt, dan kun je alleen naar jezelf kijken maar dit heb je gewoon niet eigen hand. Aan de andere kant is de auto nu wel echt goed. De remproblemen van vorig jaar zijn verholpen en hij rijdt supersmooth. Ik heb er alle vertrouwen in dat we in de ELE Rally voor de winst kunnen gaan.