Vol goede moed was het hele team naar Hardenberg afgereisd. Ondanks het ontbreken van een echte testrit voorafgaand aan de rally wist het team dat ze een erg potente auto hadden gebouwd door onderzoeken op o.a. motorisch gebied. Tot op het laatste moment was het team druk bezig om de auto gereed te krijgen en daarom was er, afgezonderd van wat lokale rondjes waar allesbehalve op wedstrijdritme gereden kon worden, geen tijd voor een testrit. Daarom werd er ook niet al te hoog ingezet op een topklassering, en werd de wedstrijd ook meer gezien als een eerste echte test voor de gifgroene 206.
Op de eerste proef werd er behouden gestart en was het vooral wennen aan en het leren kennen van de auto, en specifiek natuurlijk de handrem met de lange rechte stukken en scherpe bochten in de Vechtdal Rally. Ook op het onverhard deed de 206 het super, totdat het op de 2e klassementsproef fout ging. Na een prachtige doorkomst op onverhard ten overstaande van flink wat publiek ging het even verderop fout, toen er flinke hobbels in de weg zaten, en de voorkant van de auto geschept werd en via een koprol in de naastgelegen sloot terecht kwam. Roel en Ilse kwamen redelijk ongeschonden uit de auto en na wat spierpijn en hoofdpijn is het te hopen dat ze hier niet al te lang last van houden. De vers opgebouwde 206 is er echter slechter aan toe, zo bleek na inspectie. En zo zal er de komende tijd weer flink wat tijd van de monteurs van het team geïnvesteerd moeten worden om weer helemaal fris aan de start van een rally te staan.
Roel & Ilse: “Wat hadden we het weer geweldig naar ons zin met de nieuwe auto. Tot op het laatste moment is er door iedereen superhard gewerkt om hier ons debuut te kunnen maken en om dan zo te moeten eindigen is enorm zuur. Nadat we op de eerste proef de auto flink hebben getest en we ook slechts 30 seconden achter de eerste 206 zaten, gaf ons al vertrouwen. Op het onverhard verbaasden we ons echt hoe goed de auto was en achteraf gezegd hebben we ons misschien wel iets te veel verbaasd, gezien de crash die volgde. De schade aan de auto is toch wel iets groter dan gehoopt, we hebben alle 4 de hoeken geraakt… We hebben echter besloten om de auto weer opnieuw op te gaan bouwen en er weer voor te gaan. Wanneer we de volgende wedstrijd kunnen rijden is daarom even afwachten. Helaas komt de Hellendoorn Rally echt te vroeg.”
De wedstrijd werd gewonnen door Michiel Becx en Sander van Barschot, gevolgd door Bas van Kamperdijk en Nadia Muilwijk. Beide equipes reden in een door Hans Weijs Motorsport geprepareerde Volkswagen Polo R5 wat ook meteen de eerste overwinning van deze auto in de Nederlandse rallysport is. Derde werden Kevin van Deijne en Hein Verschuuren met de Skoda Fabia R5. De 206 Rally Cup werd gewonnen door Rudy en Joost Schenkeveld, gevolgd door Dylan en Johan Teiwes. De derde plaats was er voor Yannick Vrielink en Glenn Crooijmans.