De wedstrijd werd afgetrapt op de zaterdagavond. Na enige vertraging konden de deelnemers van start op natte en spekgladde proeven. Voor de wedstrijd was door het team een nieuw type regenband van Pirelli aangeschaft, maar deze gaven net als in Hellendoorn ook niet het gewenste vertrouwen in deze omstandigheden. Met een vijfde tijd en drie keer een vierde tijd werd de avond afgesloten op een vierde plaats, op ruime afstand van de top drie.
“Ik had geen vertrouwen om te pushen, waardoor er geen warmte in de banden kwam. Hierdoor ontbrak de grip en lukte het niet om dit te doorbreken”, aldus Gert-Jan, die zeer ontevreden was over zijn zaterdagavond.
Na een korte nacht probeerden Gert-Jan en Martin weer de aansluiting te vinden met de top drie. Een kleine verandering aan de veren en de nachtrust deed het duo goed en de snelheid was direct een stuk beter. Er werd
gekozen om te starten op de regenbanden, gezien de uitgereden bochten en het vochtige wegdek. De weg droogde helaas snel op, waardoor er geen voordeel werd behaald met die bandenkeuze. Het gat naar de nummer drie in het klassement en concurrent in het kampioenschap, Bob de Jong, liep met een tiental seconden op tot 45 seconden.
Tijdens de service werd de door Kroon-Oil gesmeerde Skoda Fabia R5 door het team van Kobus Tuning Competition nagekeken. De regenbanden werden verwisseld voor slicks. Dit bleek de schakel die ontbrak. Gert-Jan en Martin konden versnellen en verkleinde iedere proef de achterstand tot directe concurrent Bob de Jong. De top twee was tijdens de Twente rally helaas niet bij te benen. Deels te verklaren door de korte overbrenging in de Kobus Tuning Competition Skoda Fabia R5, die met een topsnelheid van 180 km/uur, zo’n 20 km/uur tekort komt op Skoda en Volkswagen van Weijs en Van den Heuvel. Iets dat op de typische proeven met lange rechte stukken erg van pas komt.
Met nog drie proeven te gaan was het verschil naar de top drie teruggelopen tot 31 seconden. Hoewel het gat nog vrij groot was, probeerden Gert-Jan en Martin de druk te verhogen. Met grote stappen kwam het duo richting het podium, maar toch konden ze Bob de Jong niet in een foutje dwingen. Jim van den Heuvel werd in een poging om de wedstrijd te winnen in de laatste klassementsproef wel in de fout gedwongen door Hans Weijs. Een afgebroken wiel besloot het einde van de wedstrijd en het kampioenschap. De wedstrijd werd gewonnen door Hans Weijs, gevolgd door Bob de Jong en Gert-Jan. Amper 14 seconden was het verschil op de eindstreep tussen Gert-Jan en Bob.
De uitslag betekent dat het Open Nederlands Rallykampioenschap verdiend gewonnen is door Hans Weijs. Bob de Jong pakt plaats twee en Gert-Jan eindigt op het podium op de derde plaats in het eindklassement. Gert-Jan grijpt door de 14 seconden achterstand net naast de tweede plaats in het kampioenschap, maar is desondanks blij hoe hij het seizoen toch nog af kon afsluiten.
Bij de navigatoren pakt Erik de Wild de titel. Martin wist met het resultaat in de Twente rally beslag te leggen op de tweede plaats. Jouri Dockx pakt de derde plek bij de navigatoren. Zonder de steun en het blijvende vertrouwen van de partners en teamleden van het Kobus Tuning CompetitionRallyteam was bovenstaand resultaat niet mogelijk geweest. Namens Gert-Jan en Martin: Hartelijk dank daarvoor!