Nieuws

Heet voor mens en machine

8 Juli zou een dag zijn waarbij de temperatuur op kon lopen naar 35graden, en op die dag stond de GTC rally op de agenda van Stevensrallysport.

Vanwege de afwezigheid van Wesley moest Wim opzoek naar een andere navigator, deze werd gevonden in de persoon van Berrie van Boxmeer. Een uit het team van Rookie RCC waar hij normaal gesproken langs Antoine van Ballegooijen zit.

Na een vroeg vertrek vanuit Eindhoven was het tijd om te gaan verkennen, vrijwel meteen voelde het voor Wim goed tijdens het maken van de notes. Ondanks dat het pas de 2e NLse rally was voor Berrie deed hij het goed en was alles optijd en snel opgeschreven.

Op de service was het ondertussen al aardig warm en iedereen zocht de schaduw van de tenten op om een beetje uit de witte te blijven. Om 16:51 was het dan eindelijk tijd om over het podium te gaan en koers te zetten naar KP1. Eenmaal daar aangekomen zag de equipe dat er een enorme rij stond en al snel kwam het bericht dat er een ongeluk was gebeurd in het begin van het veld.

Na bijna 45 minuten wachten en aansluiten in de rij kwam Wim erachter dat de motor niet gekoeld werd door de koelvin, maar omdat ze al in het tijdcontrolegebied stonden konden ze er niks meer aan doen en alleen maar hopen dat de motor t zou houden op de proef dmv rijwindkoeling, met de blik constant op de temperatuurmeters gericht en wat minder op de weg werd besloten om toch te gaan rijden en te kijken war t zou eindigen.

Gelukkig liep de temperatuur van de auto iets terug  maar in de auto liep die op, al na de 1e kp kwam het zweet van de gezichten af en moest de drinkzak eraan geloven.

Na de finish werd er gestopt en snel gekeken of het probleem met de vin op te lossen was, gelukkig hadden de mannen het snel gevonden, de zekering bleek defect, snel werd er een andere ingezet van een andere positie en de koelvin ging draaien.

Omdat het iets langer duurde dan de tijd die ze hadden kwamen ze verder naar achter in het veld maar konden ze wel hun weg vervolgen. De volgende 3 proeven werden nog wat voorzichtig afgerond en op de service goed gekeken naar de auto, er werd niks geks meer gevonden dus werd er een tandje bijgezet op de volgende lus van 4 kp’s.

Ondanks de iets afnemende temperatuur buiten werd het in de auto nog steeds heet, gelukkig stond de organisatie na diverse proeven klaar met extra water waarvoor enorme dank !.

Ook in de 2e service werd er alleen het hoognodige gedaan met hulp van de mannen van MVH rallysport, de laatste boucle werd in het volledig donker verreden en dus waren de tijden wat minder maar werd er wel weer een keer gefinisht in een Nederlandse rally.

De samenwerking in de auto en met het serviceteam liep perfect en ook de gezelligheid was weer goed aanwezig. Iets na 2u in de nacht werd de auto over het finishpodium op een 29e plaats algemeen en 3e in de gecombineerde klasse RC3/NC3.

Tekst en foto's: Press release
RSS News Feed