Nieuws

Nieuws
ACtronics nieuwe hoofdsponsor Achterhoek Rally
ACtronics hoofdsponsor Achterhoek Rally

ACtronics heeft haar naam heeft verbonden aan de Achterhoek Rally, die op 3 oktober in en om Eibergen verreden zal worden!

Volle inschrijflijst Achterhoek Berkeland Rally
Volle inschrijflijst Achterhoek Berkeland Rally

Hoewel de inschrijving nog maar iets meer dan een week geopend was, zit de voorlopige deelnemerslijst van de 2e Achterhoek Berkelland Rally al tjokvol!

WRC Kalender bekend voor de rest van 2020
WRC Kalender bekend voor de rest van 2020

De FIA heeft de kalender voor de rest van 2020 voor het door het COVID-19 virus ontregelde WRC kampioenschap bekendgemaakt.

Nieuwe kalender met 7 rally's voor BRC 2020
Nieuwe kalender met 7 rally's voor BRC 2020

De promotor van het Jobfixers Belgian Rally Championship en de Belgische autosportfederatie RACB hebben in samenspraak met de verschillende organisatoren een nieuwe kalender opgemaakt voor het Belgisch rallykampioenschap 2020. 

Rallykampioen probeert fit te blijven tijdens corona crisis
Rallykampioen probeert fit te blijven

Bob de Jong probeert fit te blijven tijdens de corona crisis

WRC Rallies van Portugal en Italië uitgesteld
WRC Rallies van Portugal en Italië uitgesteld

Als gevolg van de aanhoudende wereldwijde verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) zijn de Vodafone Rally de Portugal 2020 en de Rally Italia Sardegna 2020 beide uitgesteld.

DRM-organisatoren plannen alternatieve data
DRM-organisatoren plannen alternatieve data

DRM-organisatoren plannen alternatieve data in verband met de Corona crisis

Rally van Wallonië en Sezoens Rally gecancelled
Spa Rally verplaatst naar 12 en 13 december
Nog een paar oudere albums
Weten jullie nog?
Sebastien Ogier wint ingekorte WRC Rally van Mexico
Ook TAC Rally uitgesteld
WRC Rally van Chili gecancelled
Morocco Desert Challenge twijfelactig
1 / 11

Coronel niet ongeschonden door etappe 8

WADI AL DAWASIR – De achtste etappe van de Dakar Rally 2020 was een ouderwets zware uitputtingsslag: duinen, stenen, snelle paden en een recht stuk van veertig kilometer over een enorme zandvlakte. Tim en Tom Coronel genoten volop, tot een flink rotsblok roet in het eten gooide.

Na een heel aantal vlekkeloze proeven, met enkel wat lekke banden als oponthoud, kreeg de tweeling op dag 8 wat meer tegenslag te verwerken. Een flinke rots werd over het hoofd gezien, wat resulteerde in een pak schade. Met een kromme ophanging reden ze vervolgens nog enkele honderden kilometers richting de finish, waar de broers opnieuw voor het vallen van de duisternis arriveerden.

“Dit was wel een echte, een heel gave etappe”, lacht Tom na het bereiken van de finish. “Helemaal vlekkeloos ging het niet: na 177 kilometer klapten we vol op een grote rots. De ophanging rechtsachter was krom, de velg in dertig stukken. Behoorlijk wat schade. Het duurde wel even voordat we de boel weer voor elkaar hadden. Uiteindelijk zijn we gaan rijden met een kromme achteras. Al met al ben ik blij dat we goed de etappe doorgekomen zijn. Het is jammer van het tijdverlies want het zag er verder allemaal hartstikke goed uit.”

Tim zat zoals gebruikelijk achter het stuur van de Beast 3.0 en legt uit wat er gebeurde: “We hadden even last van een overstekend steentje van een meter bij een meter. Daar klapten we aardig op dus de hele rechter onderkant lag eraf. Na wat reparaties konden we gelukkig door. De auto slingerde wel, we reden echt als een krab over de weg maar na een tijdje zijn we gewoon weer gas gaan geven en hebben we hem binnengebracht. Het was jammer van die rots want het ging verder echt heel erg lekker. Dit was weer eens een ouderwetse Dakar-waardige proef.”

.Etappe 9: Wadi Al Dawasir – Haradh

415 kilometer special stage

Wederom een lange etappe. De deelnemers krijgen een harde ondergrond en ruig terrein voorgeschoteld. Goed sturen is de sleutel tot succes.

Tekst: Press release
Foto's: Willy Weyens
RSS News Feed