De grote ongeluksvogel was ongetwijfeld Jesse Monnens, die met een fonkelnieuwe M3 Compact van MATS aan de start kwam, een wagen die de zoon van Gunther mee had gebouwd en die net op tijd klaar was. Op de tweede proef was het al afgelopen. Een “tik” in de motor dwong Jesse om de auto aan de kant te zetten.
Toen het erg nat en glad was in de openingsronde, pikte Patrick Diels goed aan bij Mats van den Brand. 12″ na vier proeven, dat was een exploot van de streekrijder in de 130i met ruim 400 pk onder de motorkap. Zeker omdat Patrick Diels als kraanman in loondienst geen verlof of tijd heeft om uitgebreid te testen of een volledig programma af te werken. Eens het droger werd, nam Mats van den Brand afstand met zijn M3 E36.
“Ik denk dat het zeker geen schande is om tweede te worden achter Mats, want hij is echt een fenomeen. Ik ken de proeven hier goed, maar het ging toch erg hard,” vertelde Patrick Diels.
Mats Van den Brand was blij met zijn overwinning, maar niet met zijn 20ste plaats algemeen. “Ik kwam hier aan de start om enkele Rally2-rijders nerveus te maken. Maar, door de modder en de vuile proeven, kreeg ik het vermogen echt niet aan de grond. Zelfs in derde en vierde hadden we nog wielspin. Toen het droger was in de slotfase, heb ik genoten. Op een bepaald moment kreeg ik letterlijk kippenvel op mijn armen van de brute power en de snelheid van deze M3,” vertelde Mats Van den Brand.
Kurt Braeckevelt op de derde proef ruim drie minuten in een veld verloor en daarna nog een paar foutjes maakte, ging de derde plaats naar Frederik Vandeloock, die een prima wedstrijd reed met zijn M3. Wouter Lievens werd vierde, omdat hij in de slotfase op twee proeven tijd verloor door tragere deelnemers voor hem. Gregroy Vanovertveldt werd vijfde, voor rookie Edouard-Jean Masquelier en Kurt Braeckevelt. Frank Baert werd 8ste en Dany Claesen maakte het klassement van de M-Cup compleet, want Tom Ceuppens moest ook vroegtijdig opgeven.