Het Eifel Rallye Festival is al jaren een begrip bij rallyfans van over de hele wereld. Op de mooie klassementsproeven in de Vulkaan Eifel wordt niet op tijd gereden zoals bij een normale rally, maar dat houdt niet in dat er naar een veredelde optocht gekeken word. De duizenden fans worden getrakteerd op spectaculaire doorkomsten door de historische auto’s en een aantal rally iconen uit het verleden. Stig Blomqvist zal met een originele Audi Quattro A2 van Audi Tradition aan de start verschijnen. Met deze Group B Audi uit 1984 won de snelle Zweed de Rally van Zweden in 1984 en uiteindelijk het Wereldkampioenschap Rally. Harald Demuth zal van start gaan met een originele Audi Sport Quattro S1 eveneens uit de stallen van Audi Tradition. Tweevoudig Wereldkampioen Marcus Gronholm is ook aanwezig in de Eifel en zal afwisselen tussen twee WRC-auto’s uit zijn carrière, een Toyota Corrola WRC en een Peugeot 206 WRC. De Fin Harri Rovanpera zal een Peugeot 307 WRC besturen terwijl Bruno Thiry de proeven met een Ford Escort RS Cosworth zal aanvallen. Dit is nog maar een kleine greep uit het mooie startveld.
Op donderdag 15 augustus staat traditioneel de shakedown op het programma. Hier kunnen de deelnemers en hun historische bolides zich klaar maken voor de klassementsproeven van vrijdag en zaterdag. In de avond zal in het centrum van Daun de welkomstavond gehouden worden. Een handtekening scoren van je favoriete rallycoureur en de historische rallyauto’s van dichtbij bekijken kan op vrijdagochtend in Daun waar de auto’s technisch gecontroleerd worden, waarna om 14:00 uur de eerste lus van de Peugeot Super Stage Hochkelberg van start gaat. De Super Stage wordt in de avond nogmaals verreden. Op zaterdag staan er drie klassementsproeven op het programma die elk twee keer verreden zullen worden.
Om het historische autosport festival wat groener te maken heeft de organisatie MSC Daun een mooi initiatief bedacht. Voor elk van de tweehonderd voertuigen die aan het festival deelnemen zal er een boom worden geplant om zo een actieve bijdrage te leveren aan de bescherming van het milieu. Zo bewijst MSC Daun dat historische autosport en duurzaamheid hand in hand kunnen gaan.