Erik van Loon realiseert zich dat een podiumplaats in Andalusië geen gemakkelijke opgave is. “Het startveld is bijna net zo sterk als in Marokko en het landschap en de rally zelf zijn heel anders. In Marokko hadden we veel zand en duinen en in Spanje zullen we veel meer gravel en paden hebben. Dus de verschillen zullen ook kleiner zijn en de snelheid ligt waarschijnlijk hoger, dus een klein foutje kan grote gevolgen hebben.”
“Sébastien en ik gaan het natuurlijk wel proberen,” vervolgt Erik. “In Marokko hebben we laten zien dat we mee kunnen strijden voor het podium, dus die lijn willen we graag doortrekken. Deze rally is ook de laatste ronde van het Wereldkampioenschap en daarin zijn de verschillen klein vooraan, dus zij zullen ook alles geven. Dit jaar spelen wij geen rol in het WK, maar ik ben aan het overwegen om volgend jaar mee te doen. Maar, eerst deze rally, het belooft een mooie strijd te worden!”
Voor Anja ligt de nadruk op het opdoen van ervaring en de Can-Am leren kennen. “In Marokko hebben we steeds meer ontdekt over de buggy. Op de laatste dag zaten we zelfs dicht tegen de top tien aan. Ik zou het heel gaaf vinden als we dat deze rally vaker kunnen doen, maar het belangrijkste is om te finishen en zoveel mogelijk te rijden voor de Dakar Rally. Deze rally ga ik samen met mijn broer Jan rijden, hij heeft natuurlijk al veel Dakar-ervaring en we kennen elkaar door en door, dus ik hoop dat hij me veel kan leren. Ik heb er heel erg veel zin in.”
De rally begint met een test voor Anja en Jan op maandag rondom Sevilla. Erik en Sébastien testen op dinsdag rondom Villamartin. Op woensdag zijn de keuringen en vindt in de middag de proloog plaats (rond 15:00 uur). Van donderdag tot en met zondag staan er vier proeven op het programma met in totaal ruim 1.000 kilometer op snelheid.