Ter voorbereiding op deze wedstrijd was de equipe afgereisd naar het Belgische Bocholt, om daar deel te nemen aan de Sezoensrally. Hier wilde de equipe ervaring op doen op de beroemde en vooral beruchte Maaskiezel en de grote variatie in asfalt. Dit niet alleen om de eigen vaardigheden in het rijden op dergelijke ondergronden te verbeteren, maar ook om de auto beter te leren kennen en daardoor beter te kunnen afstellen.
Vanwege de grote stukken onverhard die de organisatie van de ELE Rally in het parcours had opgenomen, werd besloten van start te gaan met dezelfde afstelling als waar men de Sezoensrally was geëindigd. “De auto bleek met die gekozen afstelling uiteindelijk toch te veel te ‘dweilen’,” laat Paul weten. Tijdens de eerste service hebben we de auto toch wat harder afgesteld en daarmee ging het in de volgende klassementsproeven een stuk beter.”
Helaas sloeg op de zevende klassementsproef het noodlot, net als in de JACK’s International Drenthe Rally wederom toe. Opnieuw brak een aandrijfas van de nog nieuwe auto. “Zowel de aandrijfas die stuk ging in Assen, als die nu tijdens de ELE Rally stuk ging, zijn terug naar Peugeot voor verder onderzoek. Hopelijk hebben we snel uitsluitsel en is er een definitieve oplossing,” zegt Paul die nog steeds verbaasd is dat dit opnieuw kon gebeuren.
Met enige teleurstelling wordt dan ook teruggekeken op de afgelopen ELE Rally. “Op het onverharde deel van het parcours laat ik nog teveel liggen, maar op klassementsproeven als Spoordonk voel ik me helemaal thuis. Ook de proef Strijpse Kampen, op het gelijknamige militair oefenterrein, lag me wel. Wat betreft het rijden op onverhard heb ik echter nog wat meer oefening en ervaring nodig,” beaamt Paul. “De enige manier om die ervaring op te doen, is rijden, maar als dat niet kan vanwege technische problemen is dat wel erg jammer,” vult hij aan.
De eerstvolgende wedstrijd voor het team is de Vechtdalrally. Deze ééndaagse wedstrijd wordt verreden op de wegen rondom Hardenberg. Deze wedstrijd, die verreden wordt op 18 juni kent een tiental klassementsproeven, waarbij de equipes dan 123 kilometers op snelheid afwerken.