Van alle deelnemende equipes aan de GTC Rally beschikten alleen de GR Yarissen over airconditioning! Toch schakelden de meeste Yaris-coureurs de pk’s-kostende verkoeling op de klassementsproeven uit, want warm of niet, elke pk telt in de jacht op de snelste tijd.
Direct vanaf de start vocht Eduard Eertink een mooi gevecht uit met Rick Arendsen in de snellere Pro-versie van de Yaris. “Die snellere versie is op het parcours van de GTC Rally dankzij de ‘dog box’ versnellingsbak zeker sneller, maar we wisten op de eerste proeven Arendsen achter ons te laten,” aldus Eertink. In de tweede ronde van 4 klassementsproeven liet Eertink links en rechts wat tijd liggen: “Dat lag aan mijzelf en daardoor kwam Arendsen ons voorbij.” In de derde en laatste ronde van 4 proeven, die in het donker werd verreden, zette Eertink nog eens aan: “Maar ondanks het goede gevoel kwamen de goede tijden er niet uit,” zegt ook navigator Bart van Heun.
“We zijn echt een goed team aan het worden en zien de toekomst dan ook met vertrouwen tegemoet, maar moeten nog wel wat huiswerk doen. Met wat coaching van Hans Weijs en aanpassing van bijvoorbeeld de dempers moeten we in onze thuisrally in Hellendoorn voor onze achterban en voor onszelf tot betere prestaties kunnen komen,” zegt Eertink tot slot.
De volgende ronde van de GR Yaris Challenge is tijdens de Eurol Hellendoorn Rally, die op vrijdag 15 en zaterdag 16 september in de achtertuinen van Eertink en Van Heun zal worden verreden; uiteraard is Innovationsoft Racing dan weer van de partij.