Niels Reynvoet opende de wedstrijd met een kanontijd in Schuiferskapelle, mede dankzij een keuze voor de zachte compound van de Michelin-banden. Daarna hield hij gelijke tred met Cédric Cherain, tot de Hyundai-rijder op de vierde proef in een scherpe linkse aan trage snelheid van de baan schoof. Cherain, die pas na 10 minuten en met hulp van de toeschouwers verder kon, gaf even later op. Vanaf dat moment controleerde Niels Reynvoet de wedstrijd. Met 33" begon hij aan de laatste ronde, waarin de motor nog even sputterde. Uiteindelijk zou hij zijn tweede BK-overwinning pakken met 22"8 voorsprong op Vincent Verschueren.
"Ik wist deze namiddag dat ik moest blijven aanvallen om mijn voorsprong groot genoeg te houden, want een foutje of een lekke band is snel gebeurd. Toen de motor op drie cilinders draaide, werd het nog even spannend, maar ik kon de rust bewaren omdat mijn marge groot genoeg was. Deze zege doet deugd. Ik trek als leider in het Kroon-Oil BRC naar de Rally van Wallonië. Mooi toch!"
Vincent Verschueren was tevreden met zijn tweede plaats. "Weet je, ik had twee doelstellingen dit weekend. Een betere afstelling vinden voor de Citroën en enkele toptijden rijden. De progressie die we hier gemaakt hebben is voor mij belangrijker dan het pure resultaat. Met vier snelste tijden hebben we ons zeker getoond, al bewijst de openingsronde dat er nog marge tot verbetering is," vertelde Vincent Verschueren.
Bjorn Syx leek lang op weg naar de derde plaats, ook al met een Citroën, maar hij liet zich even verrassen in een gladde remzone. "Onze wagen hing met één wiel los van de grond en daardoor duurde het 10 minuten voor we verder konden. Heel jammer, want we draaiden op dat moment goed mee. Heel jammer," aldus Syx. John Wartique nam het geschenk met beide handen aan. De VW-piloot eindigde knap op het podium. "Een paar snelste tijden en vooral een veel beter resultaat dan vorig jaar, toen ik me hier verloren voelde bij mijn kennismaking met de West-Vlaamse baantjes. Ik vertrek hier zeker met een goed gevoel," lachte John Wartique. Fred Miclotte stuurde de Skoda Fabia RS naar een vierde plaats op 1'48", voor Nicola Stampaert, die opnieuw in de slotronde sterke tijden reed.
Ondanks een lekke band op de allerlaatste proef, waar hij nog een minuut verloor, won Gunther Monnens met overwicht de strijd bij de GT's. Monnens verzorgde het spektakel met zijn Porsche 991 GT3. Patrick Snijers, tweede met een Porsche 997 GT3, verloor eveneens veel tijd door een lekke band. Snijers werd 7de algemeen, voor Paul Lietaer, die weer een fenomenale demonstratie van zijn stuurmanskunst gaf met de Historic Opel Ascona 400. In zijn 35ste TAC Rally stond er weer geen maat op Lietaer.
De top 10 werd verder vervolledigd door Richard Pex en Pieter-Jan Michiel Cracco.
De TAC Rally was de tweede manche van het D2-kampioenschap. De zege in D2 ging naar thuisrijder Kurt Braeckevelt met zijn snelle BMW M3 E36. Braeckevelt was bovendien ook de winnaar in de MATS Performance M-Cup, voor die andere streekrijder Thierry Cokelaere. Mats Van Den Brand zelf ging in de tweede ronde van de baan.
De snelste Junior was Dré De Rycke, die zijn BRC-debuut maakte in een Clio Rally5, en Faustin Lahy won de strijd in de 2WD Trophy met 3" voorsprong op kampioen Christiaan Spelmans.